søndag 5. juni 2011

Hvilken mobil..?

Syns det er på tide at jeg skaffer meg en ny mobil. Liker i grunn den jeg har nå veldig godt, men den er moden for utskiftning, kameraet er ikke det beste og den eg brgynt å bli ganske treg - det skyldes trolig at minnet er nokså fullt noe det nylig dukket opp en beskjed om at jeg burde slette noe fra minnet da det begynte å bli fullt.. Men problemet er bare hvilken jeg skal velge? Det er jo en hel jungel der ute av mobiltelefoner - form, farge, funksjoner, system, programmer, operatør, abonnement, priser... Har likevel klart å funnet frem til noen, men hvilken? 
Nokia C7 - har de aller fleste funksjonene jeg ønsker, relativt god batterkapasitet, relativt bra kamera, og er en av de jeg har vurdert en stund. Denne har Symbian som operativsystem..
Så har du nokia N8 i fargen "pink", den er jo et blikkfang blant flere. Den er mye lik på C7 med tanke på funksjonene jeg vil ha, men enda bedre kamera. Når det gjelder spesifikasjoner har den alt det samme som C7 og mere til, eneste det ikke står noe om (på netcom.no) er antall ganger zoom på kamera. I tillegg har den Symbian series 60 som operativ system.. Og internminnet er mye større.
Eneste dilemma med operativsystemet er jo at jeg gjerne ville hatt android, men det er ikke så lett å få tak i på nokia telefoner.. Samtidig så digger jeg noen av funksjonene som er på Symbian operativsystemet.. Jeeeez, hvorfor kan man ikke bare få programmert en telefon akkurat slik man vil ha den så er den akkurat slik en ønsker og har akkurat de funksjonene en vil ha... 


Så er det iphone 4 - virker som en veldig underholdende mobil og har mange gode funksjoner. Vet det er en god mobil, men føer de fleste har den liksom og har inntrykk av at de lett blir knust/sprekker fra det jeg har hørt..


Så er det jo alltids iphone også, men "alle" har jo det å synes det er kjekkere å ha det som ikke "alle" har.. Men så har jo iphone mange mange gode applikasjoner.. Greit å kjøpe litt annerledes når jeg først skal ha telefon, som når alle kjøpte touchscreen - da kjøpte jeg med fullt qwerty tastatur og synes det er fantastisk i grunn - selv om det sikkert er litt "old news"..  Skulle gjerne hatt det igjen men finner ikke en som passer med de funksjonene jeg trenger og vil ha i en telefon..


Så har du jo LG optimus 2X p990 som jeg jo har hørt mye godt om OG den har android! 
LG har jeg også et positivt inntrykk av, min kjære har hatt 2 av dem og de er ganske gode telefoner som i tillegg har android som operativsystem. Så hva skal jeg velge da? Har hørt det kommer en ny LG snart også som min søster vil at jeg skal se på, men jeg vil ikke vente så mye lenger med å bestille meg ny.. Den viktigste funksjonen for med en telefon alt i alt når jeg vuderer fra og til er batteritiden, jeg gidder virkelig ikke å ha en telefon som jeg må lade hver dag eller annenhver dag... Den jeg har nå kan jeg lade en gang i uka eller kanskje 2 om jeg bruker den mye og det er fantastisk! 


Så hvilken skal jeg velge da??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar