fredag 16. september 2011

Trening for alle penga !

Mange, mange, mange her i Norge er medlemmer av et eller annet treningsstudio eller en eller annen idrettsorganisasjon. Dette koster jo selvfølgelig penger, alt fra et par hundrelapper i året, til flere hundre i måneden.. Alt fra noen hundrelapper til tusenvis for å trene - noe man i grunn kan gjøre overalt og når som helst og uten å bruke ei eneste krone for å få pulsen litt opp og kroppen i form..


Menmen, nå er det nå slik at vi betaler disse dyrebare kronene for å trene litt på disse treningssentrene. I de aller fleste tilfeller vil man jo få mest mulig ut av de pengene vi bruker, men om du trener en gang i måneden eller en gang hver dag, koster det jo deg samme, men pengene blir liksom verdt mer jo mer man trener, man får liksom mer igjen for dem. Nå er det heldigvis ikke det jeg tenker på når jeg trener, men det er likevel fakta. Merkverdig er det da at så mange av oss er støttemedlemmer. Men det er jo bare fint gjort å betale andre for at man ikke skal trene :-) ! Neida, noen ganger har man rett og slett bare ikke tid, kan eller lysten til å trene, men hvorfor betale i dyre dommer for det? 
Lånt fra Google ..
Men når det er sagt må jeg jo si det er jo fantastisk å gå på gruppetimer. Man får en effektiv trening unnagjort i løpet av en time, og det at det er andre rundt en gjør kanskje at en presser seg selv det lille ekstra. Så i likhet med mange andre kan jeg vel si at det er trening for alle penga, jeg går på gruppetimer og jeg trener for meg selv ute i salen. Bare forrige uke trente jeg fem av syv dager og satser på det denne uka og. 

Men la meg komme til poenget mitt: benytt det du betaler for ! For det første er det utrolig godt for både kropp og sjel. For det andre er det jo kjempe gøy ! Og vet dere hva, det gjør virkelig ingenting om man er ny på en eller annen time, alle har vært nye en gang - en gang må jo bli den første ?
Lånt fra Google ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar