mandag 14. november 2011

Kjenner du deg igjen...?

T-test, Z-test, kovarians, regresjon, koeffisienter, ANOVA, variabler, residualer, kvalitative metoder, kvantitative metoder, spørreundersøkelser, problemstillinger, Wilcoxon test, Kruskal-Wallis Rank test, kjikvadrat, observert og forventet, hypoteser og hypotesetesting osv..

La meg bare spør - noen som kjenner seg igjen?

For de som ikke gjør det, så kalles det samfunnsvitenskapelig metode og er det første faget jeg har eksamen i dette semesteret. Mye som skal læres, oppfattes og kunnes, men og også kunne skilles fra hverandre. Så nå leser jeg som en hest (?) gjennom alle forelesningsnotatene før jeg skal begynne på tidligere eksamensoppgaver og begynne å lese på relevante emner i fagboken.

Videre venter eksamen i driftsregnskap og budsjettering, makroøkonomi og matematikk. Merkelig nok ser jeg litt frem til matten, som heldigvis er siste eksamen. Man må jo gjøre det beste ut av det !

Så her har du meg frem til 15 desember...:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar