torsdag 10. november 2011

Gullkorn ! I bet it´ll make you smile..

Når du føler for å le litt, eller kanskje trenger noe for å få deg til å smile og le, let etter gullkorn fra barnemunn på nett. Der er det virkelig mye som kan få enhver til å dra på smilebåndene. Og her kommer et lite utvalg:

Små barn om kroppen:
"Damene er mykere i hjørnene enn det mennene er..." (Pia, 6 år)
"Kroppen består av 90 % vann, 2 % bein og kjøtt, og hår og negler etter behov..." (Eivind, 9 år)
"Halsen er en stilk som hodet er festet på..." (Vegard, 5 år)
"Kroppen består av innvoller og utvoller. Innvoller er f.eks marg, bein og milten. Utvoller derimot er ofte mer synlige og kan skiftes ut ved spesielle anledninger. Særlig på damer..." (Vidar, 8 år)
"Hjernen er en klump som vi bruker å lure på ting med..." (Kristoffer, 4 år)
"Skjelettet er et beinrangel som man drar rundt på så lenge man lever..." (Henrik, 7 år)
"Hvis man er støl i huden kan man bare smøre seg med tigerbalsam. Den virker fort, for moset tiger er ganske sterkt..." (Hege, 6 år)

Barns tanker om religion:
"Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen uten grunn..."
"Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem..."
"Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus..."
"Den Hellige Ånd er Ånden som går..."
"Det er noen som har en hellig lama. Det er eg entlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel..."
"Bibelen består for eksempel av De fem musebøker og Marius' evangelium..."
"Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der, kan de bli fanget og puttet i asjetten..."
 
Små barn om dyr:
"Du må aldri blåse en katt i øret, for hvis du gjør det fire eller fem ganger biter den deg i leppene. Og da slipper den ikke taket på minst ett minutt..." (Lisa 9 år)
"Et vingfang er lengden av en fugl på tvers..." (Vilde 7år)
"En fjert er en liten fugl med grå vinger..." (Stig 9 år)
"Alle dyr kom på jorden før menneskene. Dyrene levde i ro og mak helt til menneskene kom og lagde veier, hus, hoteller og kondomer..." (Lars 10 år)

Barn om foreldre og familie:
"Moren min sier at jeg går henne på nervene, enda jeg står helt stille..." (Sigurd 6 år)
"Tanten min har en sønn som ikke er hennes, men som er datteren til stefaren. Han er ti år og har Dow Jones syndrom. Han er veldig blid og litt klumpete og veldig positiv på en negativ måte..." (Linn Synnøve 7 år)
"Pappa sier mamma'n min er bevisstløs når hun kjøper klær..." (Tor 6 år)
"Mamma'n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper..." (Bjarne 6 år)
"Når jeg blir voksen vil jeg bli akkurat som pappa, bortsett fra at jeg ikke vil ha hår over hele meg..." (Tony 8 år)

Barn om kjærlighet:
"Utseende har ingenting å si. Se på meg - jeg er veldig kjekk, men har allikevel ingen å gifte meg med..." (Brian 7 år)
"I gamledager sa man "Jeg elsker deg" til folk. Nå trenger man heldigvis ikke å anstrenge seg så forferdelig skrekkelig lenger. Jeg tror det holder at man sier: "Kom hit!"..." (Holger 8 år)
"Hvis man elsker noen, så blir man veldig usymmetrisk og klarer ikke å tenke helt rent. Det tror jeg er gøy..." (Frithjof 6 år)

Barn om litt diverse:
"Arsenikk er et sterkt krydder som lett kan ødelegge hele middagen..." (Jeanette 10 år)
"Kroppen må ha mat for å overleve. Italiensk salat koster over fem kroner kvadratmeteren..." (Henrik 7 år)
"En hestekraft er den energien som trengs for å trekke en hest fem hundre meter på ett sekund..." (Eyvind 10 år)
"Vann plystrer ved hundre grader..." (Mons 9 år)
"Blåbær er innmari godt, fordi det er syltetøy inni dem..." (Bjørn 5 år)
"Asyl er en by utenfor Russland..." (Håkon 8 år)
"Anarki er et land hvor kongen er dronning..." (Tore 11år)
"Jomfruelig land er et sted hvor menneskehender aldri har satt sine føtter..." (Hans Petter 7 år)

Alle gullkornene er hentet fra: 
http://eskild.net/humor/fra_barnemunn.html
Legg til bildetekst

Ha ein kjempe fin kveld videre !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar